Визначення та завдання тьюторства у дитячій освіті.
Роль тьютора у розвитку дитини: емоційна, соціальна та академічна підтримка.
Психолого-педагогічні основи взаємодії з дітьми.
Особливості роботи тьютора в освітньому середовищі: школи, спеціалізовані установи.
Психологічні особливості розвитку дітей
15 годин
Етапи психоемоційного розвитку дітей дошкільного та шкільного віку.
Індивідуальні відмінності в розвитку: темперамент, здібності, інтереси.
Роль тьютора у формуванні позитивної самооцінки та соціальних навичок.
Психологічна підтримка дітей у кризові періоди (адаптація до школи, перехідний вік).
Педагогічні методики у тьюторстві дітей
20 годин
Сучасні педагогічні методики: проектне навчання, інтегроване навчання, ігрові методи.
Індивідуалізація навчання: розробка та адаптація навчальних програм для дітей з різними потребами.
Організація навчального процесу: планування, контроль та оцінювання результатів.
Практичні заняття: розробка індивідуальних навчальних планів та робота з дітьми з різними рівнями підготовки.
Робота з дітьми з особливими освітніми потребами
20 годин
Психолого-педагогічні аспекти роботи з дітьми з ООП: аутизм, СДУГ, дислексія, інтелектуальні порушення.
Методи та підходи до інклюзивного навчання.
Використання допоміжних технологій для підтримки навчання дітей з ООП.
Практичні заняття: адаптація навчальних матеріалів та методик для роботи з дітьми з ООП.
Ефективна комунікація та співпраця з батьками
15 годин
Основи ефективної комунікації з батьками: слухання, зворотний зв'язок, партнерство.
Встановлення довіри та співпраця у розв'язанні освітніх та поведінкових проблем.
Організація та проведення індивідуальних консультацій для батьків.
Практичні вправи: розробка стратегії комунікації та вирішення конфліктних ситуацій.
Соціалізація та розвиток соціальних навичок у дітей
15 годин
Значення соціалізації у розвитку дитини: основні етапи та виклики.
Роль тьютора в розвитку навичок співпраці, комунікації та вирішення конфліктів.
Підтримка дитини у складних соціальних ситуаціях (булінг, соціальна ізоляція).
Практичні заняття: розвиток та тренування соціальних навичок у дітей.
Емоційний розвиток та підтримка дитини
15 годин
Основи емоційного інтелекту: розпізнавання, розуміння та вираження емоцій.
Методи роботи з тривожністю, страхами та іншими емоційними викликами.
Психологічні методи для підтримки емоційного благополуччя дітей.
Практичні заняття: розвиток емоційної грамотності у дітей.
Результати курсу:
Учасники курсу здобудуть глибокі знання та практичні навички, необхідні для роботи тьютором з дітьми. Вони навчаться ефективно підтримувати навчання і розвиток дитини, працювати з дітьми з особливими освітніми потребами, комунікувати з батьками та забезпечувати емоційне і соціальне благополуччя дитини
Організація навчального середовища та управління часом
10 годин
Створення сприятливого навчального середовища: фізичний та психологічний комфорт.
Тайм-менеджмент для дітей: навички управління часом, планування навчання.
Роль тьютора у підтримці організованості та самодисципліни у дитини.
Практичні заняття: розробка ефективного навчального розкладу та організація робочого місця.
Професійний розвиток тьютора та етика роботи
5 годин
Основи професійної етики тьютора: конфіденційність, відповідальність, взаємоповага.
Самоаналіз і рефлексія як інструменти професійного розвитку.
Актуальні тренди в тьюторстві: нові підходи та технології.
Підготовка до викликів у професійній діяльності: стресостійкість, адаптивність.
Практичне тестування
Проведення тьюторської сесії з дітьми різного віку.
Аналіз та обговорення результатів роботи, розробка подальшого плану професійного розвитку.
Підсумковий іспит та отримання сертифікату про завершення курсу.
Підсумкове заняття та оцінювання
10 годин
Закріплення основних знань і навичок, отриманих на курсі.